Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2015. május 27., szerda

Lencsefőzelék.......újra gondolva.

Úgy gondoltam,hogy én most teszek újévi fogadalmat,ezért főztem gyorsan egy lencsefőzeléket,és azonnal meg is fogadtam,hogy ezután,sűrűbben készítek lencsefőzeléket.




Hozzávalók :

50 dkg lencse
1 nagy fej hagyma
3 babérlevél
1 ek liszt,/ étkezési keményítő/
2 ek zsír vagy olaj
2 ek mustár
2 ek méz
1 szál csípős füstölt kolbász
3 gerezd fokhagyma
ecet ízlés szerint
 
Nos ez az alap recept,nálunk,de én most kicsit átgondoltam,és ezt azt másképpen csináltam .....

Kihagytam a zsiradékot,olajat,mézet,csípős kolbászt,lisztet,és átformáltam a saját ízlésemre.Én előre lesütött házi kolbász karikákkal fogyasztottam,de lehet tükörtojással,dinsztelt vöröshagymával.....stb fogyasztani

Íme a hozzávalók:

50 dkg lencse
1 fej vöröshagyma
2 ek.étkezési keményítő
3 ek.tejföl
1 ek.mustár
1 ek.kristály cukor
4 db babérlevél
ízlés szerinti mennyiség a  10% ecetből
1 gerezd fokhagyma

Elkészítés:

A hagymát megtisztítjuk,majd apróra vágjuk.
Lencsét átmossuk,és egy fazékba tesszük az apróra vágott hagymával,babérlevelekkel,sózzuk,felöntjük annyi vízzel,hogy ellepje.
 Bizony bizony,jól olvassátok,nem áztattam be előre a lencsét,minek is,azt nem fogadtam meg soha.....felesleges,a lencse nagyon hamar készre fő,nem kell megijedni tőle.
Főzés közben ha szükséges,akkor öntsünk utána hideg vizet,hiszen valamennyit azért elfőzünk a lencséről.
Amikor már jó puha a lencse,akkor kiveszünk egy keveset belőle,és össze turmixoljuk egy botmixerrel.
Közben egy edénybe tesszük az ételsűrítőt és a tejfölt,csomómentesre keverjük,majd folyamatos kevergetés mellett,hozzáadjuk az összeturmixolt lencséhez,összekeverjük.
Beleöntjük a lencsefőzelékbe,itt sem szabad elfelejtenünk,hogy folyamatosan kevergessük,hogy csomómentes legyen,egyet forralunk rajta,és készen is van.


Jó étvágyat !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése