Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2014. április 18., péntek

Sertésszív pörkölt főtt tésztával

A piacon bóklászás közben,a z egyik hentesnél láttam meg ..............mit mondjak,az első pillant ami számít,és ez rögtön az volt...igen megtaláltam itt van előttem...a nagy ....Ő !
Ez a szerelem,valójában úgy 45 éve kezdődött,mert szerintem kb,akkor ehettem először anyu szívpörköltjéből.És hát mi tagadás,az ilyen és ehhez hasonló alapanyagok a 60 években, pár forintba  kerültek,de szó szerint.
Szóval megláttam,és már tudtam is,hogy én szív pörköltet akarok enni főtt tésztával...nyami...

Hozzávalók:
2 db. sertés szív
20jó füstölt házi szalonna
3 fej vöröshagyma
1 evőkanál őrölt piros paprika
só ízlés szerint
őrölt fekete bors,szintén ízlés szerint

0.25 dl. jó fajta pálinka....ez a munka közbeni serkentésre szolgál


Elkészítése:
Nos itt már megint összecsapnak a tudorok,mert van aki először kissé megabálja,de legalábbis előfőzi,mint a pacalt szokás.
Majd csak ez után darabolja,és készíti el a pörköltöt.

Én a "nagy" Sziszi,nemes egyszerűséggel,megmostam,áztattam,majd feldaraboltam a szivet,és neki láttam a "pörkölt"elkészítésének,azért van idézőjelben,mert ez paprikás,és nem pörkölt,hiszen ott más a sorrend....de ezt most hagyjuk.









Tehát,hagymák megtisztítva,felkockázva,szalonna kockára vágva,szív szintén kockára vágva,induljon a főzés.

A szalonnát lábasba teszem,zsírjára pirítom,most a hagyma jön,amit üvegesre párolok a forró zsírban,egy kanál őrölt pirospaprika,gyors keverés,és máris mehet a szív is.Most egy párszor megkeverem,közepes lángon 5-8 percig főzöm.












Egy újabb adag paprika,és felöntöm annyi hideg vízzel,ami éppen csak ellepi a szív kockákat,takarékra veszem a lángot,készre főzöm a "pörköltet",közben azért kóstolgatni ér ám,mert ha nem elég sós,az most derüljön ki,és ne amikor elkészült.




Tésztát bármilyet ki lehet hozzá főzni,a bátrabbak,azok szaggassanak jó házi nyokedlit hozzá :)


Jó étvágyat,és sok sikert    !!!!!

3 megjegyzés:

  1. Ma én is vettem, holnap készül az étel. Nekem is vannak régi emlékeim róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugye hogy ugye...sokan már régen elfeledték e remek belsőséget....Ölelés és szép napot kívánok neked.

      Törlés
  2. S ráadásul, elfogadható ára van, még mindig. A pulyka zúza ára nagyon elszállt...2400.- a sertés szív viszont 990.- volt

    VálaszTörlés