Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2014. december 30., kedd

24 órát pácolt, bőrös sertés karaj konfitálva,egyben sütve

Hála a gondoskodó testvéri szeretetnek,így én is készülhettem a nagy szilveszteri malac evő versenyre...hahahaha
Gyerekkoromban anyu így készítette,ezzel az eljárással az egyben sült lapockát,tarját,sőt a kacsa,liba,kakas,és tyúk combokat is,én meg akkor azt hittem,hogy csak nem tud főzni a "csaj" mert,hogy nyakig állt minden a zsírban,pedig csak egy tartósítási folyamatot láthattam.
Mi is az a konfitálás,nos az alábbi linkre kattintva,ki derül a dolog.
http://www.mindmegette.hu/konfitalas-regi-eljaras-csak-a-kifejezes-trendi-47262






Hozzávalók
 2 - 2.5 kg.bőrös sertés,malac karaj,én most sertést használtam,és a szűzérme is rajta volt
2 db sütő zacskó,vagy fólia
A pác hozzávalói

2 ek.olaj
4 fej fokhagyma
2 fej vöröshagyma
1 ek.só
1 ek.őrölt fekete bors
1 ek.őrölt római kömény
1 ek.mustár



Elkészítés

Kezdjük a páccal,a hagymákat megtisztítottam,majd mindent beledobáltam a karácsonyi ajcsiba kapott aprító darabolóba.
Olajat öntöttem az aprítóba,sóztam,borsoztam,köménymag,és gyerünk.......mindent összeaprított a masina,egy kevés bors egyben maradt,de nem baj,így rusztikusabb a pác.




  A húst mostam,leszárítottam,be irdaltam a bőrt, a legfontosabb,vigyázni nagyon,egy jó  éles kés kell hozzá,nem kell átvágni a bőrt teljesen,csak a zsír rétegig kell be irdalni.

Szűzérme részt eltávolítottam,arra külön oda figyelek majd,mert azt nem szabad olyan sokáig sütni,meg keményedik,kiszárad akkor nagyon.
Irdalni,mint a halat,csak itt nem kell olyan sűrűn,én 2 cm -es távolságokat hagytam az irdalások között,majd átlósan is be irdaltam a bőrt,így olyan kockás hatást értem el.



Jó vastagon belemasszíroztam a pácot a húsba,mindenhol bedörzsöltem jó erősen.
Ugyan így tetem a szűzérmével is,mentek az edénybe,és irány hidegre,24 órára..........










Az idő lejárt,kezdődhet a sütés............


No kérem az nem rövid ideig tartott,pontosan 5 órán keresztül sült a husika,a szűzérme csak 3 órát sült.

1 fázis: 80 celsius fokos előmelegített sütőben alsó felső sütési mód,alulról a második rácsra tettem a tepsit a karajjal,és fölé egy másik rácsra,de persze kisebb tepsibe a szűzérmét...ja mindegyiket sütő zsacskóba tettem,akinek nincsen,az a fóliával zárja le a tepsiket.
2.fázis:kezdődik a konfitálás,ez első 4 órán keresztül 80 fokos sütőben sül a hús,majd  lekerül róla a sütő zacskó,ill.fólia,és 1 órán kersztül 180 celsius fokon sütöm,pirítom a hús bőrös részét.A szűzérmét,csak 3 órát konfitáltam,majd egy serpenyőben minden oldalát lepirítottam,és kész,hagyni kell kihűlni,hogy az ízek benne maradjanak,így jó szaftos marad a hús belseje.A karaj,az bizony 4 órát izzadt a zacskóban 80 fokon,majd jött a 180 fok,és még 1 óra,de megérte nagyon,gyönyörűen megsült,a többi majd a tálalásnál.






Sok sikert mindenkinek...jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése