Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2015. szeptember 11., péntek

Kavart mézes, az én barátom..

Kavart mézes süti,ahogy Ica nagynéném csinálta.
 Ehhez a recepthez apai  nagynénémtől kaptam az ihletet,ugyanis egyik látogatásom során,ilyen sütivel kínált.
Mondanom sem kell,hogy egyből a nagyinál elköltött vasárnapi ebédek ugrottak be,ott mindig volt ilyen süti.
Szóval gondoltam egy merészet,és én is megpróbáltam...azt hiszem hogy sikerült.


Hozzávalók:
15 dkg cukor
2-3 ek. méz
2 db.tojás
1 púpozott ek. zsír,szoba hőmérsékletű...én hideget használtam,szerintem így jó
2.5 dl tej
30 dkg. liszt
1 sütőpor
1 maréknyi őrölt dió, mandula,mogyoró.fenyőmag......stb
1/2 maréknyi mazsola
1/2 maréknyi  aszalt vörös áfonya
1/2 marék aszalt gyümölcs...OPCIONÁLIS !!!!
1 tk fahéj
1 tk. mézes fűszerkeverék
1 kk. őrölt gyömbér
1/4 mokkás kanál  szódabikarbóna


A magvakkal kezdjük,egy aprítógépben,vagy mozsárban,ha egyik sincsen akkor a húsvágó deszkára szórjuk,konyharuhával letakarjuk,és a sodrófával,húsklopfolóval összetörjük jó apróra.

Közben bekapcsoljuk a sütőt,és előmelegítjük 170 C fokra.....sajnos nem tudom,hogy gázsütőnél ez a hőfok beállítás hogyan módosul,ez villanysütőhöz van kalibrálva.

MINDEN HOZZÁVALÓ SZOBA HŐMÉRSÉKLETŰ LEGYEN !!!!


A lisztet átszitáljuk,hozzáadjuk a sütőport,szódabikarbónát,őrölt gyömbért,mézes fűszerkeveréket,és az aprított magvakat,össze keverjük,parkolásba tesszük...hahaha

 Aki akarja,az olvassza fel kissé a mézet,hogy jó folyós legyen.

Egy másik keverőtálba,tesszük a cukrot, mézet.tojásokat,zsírt,tejet,és az aszalt dolgokat,határozott mozdulatokkal összekeverjük,majd folyamatos keverés mellett adagoljuk hozzá a lisztes dolgokat.

 Akiknek van kézi robotgépe,azok nyugodtan használják azt,mert kézi habverővel kissé macerás a dolog,hiszen összességében kb 15-20 percig kell folyamatosan keverni,kavarni, a masszát,miközben hozzáadagoljuk a lisztes dolgokat.De megéri nagyon.....így legalább egy kis só is kerülhet az édességbe...az izzadságcsepp a homlokunkról...hahahaha

Vajazzuk,zsírozzuk ki az őzgerinc sütőformát, tegyük félre.

Na szóval,jól kidolgoztuk a sütemény masszáját, karunkat alig érezzük,a robot gép jó meleg lett....stb....

Öntsünk annyi masszát a formába,hogy kb 3/4 -ig legyen,mert megfog emelkedni,és túl "csordul"a formából..nem szép....

Tulajdonképpen kettő adagnyi mennyiség lett a masszánkból,így kettő adagot készíthetünk egyből.
Nem kell idegeskedni,el fog fogyni,de ha nem akkor is jó ha van,sokáig eláll egy jól zárható tároló dobozban.


Mindenkinek sok sikert kívánok hozzá !!!


Fogyasszátok egészséggel  :) :)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kipróbálom van itthon minden hozzá hát hiába tud az én nagynéném és a tesóm is.

    VálaszTörlés