Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2015. szeptember 11., péntek

Pesto és én / dió,bazsalikom,oliva olaj,só,parmezán sajt = PESTO /

Próbáltam le utánozni a Pesto alla Genovese-t,de miután fenyőmagom nem volt itthon,így ismét a dióval helyettesítettem a fenyőmagot /pinoli /-t.
Bazsalikom mindig van a cserépben,olaj adódik,a sajt is megvolt /még jó hogy olyan vagyok mint a mókusok /gyűjtögetek /,eltettem anno egy darabot a fagyasztóba,milyen jó volt most.

Azt hiszem,hogy ismét  jó munkát végeztem,mert sikere volt megint csak.......húúúú   :) :) pfff...törlöm a homlokom ezerrel...:)
De nem akarom húzni, vonni a szavakat,inkább kezdjük el a pesto csinálását.



Hozzávalók

10 dkg parmezán sajt
 1 marék bazsalikom levél
15-20 dkg dió bél
2-4 dl.oliva olaj
1 kk.só
4 gerezd fokhagyma


Elkészítés

................................én mindent beletettem  a botmixer tálba,majd neki estem és elkezdtem a pépesítést.
Be vallom,hogy nem reszeltem le a parmezánt,így át kellett tennem az aprító tálba,és azzal folytattam a pépesítést,majd később vissza a botmixer tálba,és készre pépesítettem a pesto-t.




Tudom bonyolultnak látszik a dolog,de hát könyörgöm,én PASI vagyok..mit is várhattatok volna....mennél bonyolultabb annál jobb...nem...?  NEM!






Na szóval,egy arra alkalmas géppel,pépesítünk minden hozzávalót,az olajat fokozatosan adjuk az összetevőkhöz.




Ha semmilyen aprító szerkezet / turmix,aprító,botmixer/ sincsen a háztartásban,akkor jöhet a jó öreg mozsár a nagyitól,vagy ha van akkor elő a kő mozsarat.....
Ha mozsár sincsen a háztartásban...na akkor van gáz...lehet szomszédolni...vagy lemondani a pesto projektról.....:(
Viszont ha sikerrel jártunk a pesto gyártásában,higgyétek el,hogy azt fogjátok mondani......".na ez megérte,igen ügyes vagyok"..és tényleg azok vagytok.


Én üvegbe tettem,olajat öntöttem a tetejére...ja annak mindig kell,hogy legyen rajta egy kicsike,nem szabad hagyni hogy kiszáradjon!!!!! Irány vele a hűtőbe,és ott várja a felhasználás napját ......





Mindenkinek sok sikert :) :)


1 megjegyzés: