Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2013. július 19., péntek

Kovászos uborka TÉLIRE!!!

Térültem fordultam,jöttem,mentem ...............mi a francokat mászkálsz már ide oda,hagyd már békén azt az uborkás üveget........szólt rám anyósom többször is,miközben nála töltöttünk pár napot....brrrr:-)))))
Na jó azért jó fej az öreglány..............na szóval kérdezgettem a jó kovi ubi felöl,miközben kimentünk a ház elé,és úgy ahogyan azt kell,annak rendje és módja szerint,leültünk a kispadra.
Beszélgetünk,gyűjtöm a kaja tippeket,puhatolódzok a "titkos" anyós receptek után,miközben megérkeztek Eastwicki boszorkányok helyi képviselői:-)))))
Le ültek mellénk a kispadra,és folyt a csevej..........miközben beszélgetünk,én újfent fent feldobtam a koviubi témát,hogy mitől jó a koviubi,no kaptam ám áldást rendesen,hogy én mit képzelek pasi létemre,és persze ilyen "fiatalon"honnan is tudnám én,hogy mitől lesz jó az igazi kovászos uborka.
Na miközben röpködtek a vélemények,/és a seprűk/az egyik helyi "üldözött" e képen szólott: "aztán mondgyja má,fiatalembör,ott a a nagy faluban /Pest/,ahonnan maga gyütt,ismérik e a téli a kovászos uborkát?"
 A szemem ki ugrott,a szívem megállt,a cukrom le esett, mondom neki:,hogy mi csodát,maga "angyal",vagy egyáltalán a mai gyógyszer adagot be tetszett venni,be fiam be én,no de akkor nem ismeri a télit ugyi.....
Na de most komolyan,ezt valakirám  küldte,vagy a kész átverés ide is eljutott,néztem balra ,néztem jobbra,de az egész utcában csak mi öten voltunk kint,na gondoltam akkor bizonyára az Űrből figyelnek az Amerikai kém műholdak,és most tesztelik a tűrőképességemet..........na jól van nem húzom tovább,nagy sokára,miután többször témát váltottunk,de végül is Borika néni,el árulta a titkos hozzávalót,és a teendőket,hogy legyen télink!!!!.már mint Téli Kovászos Uborkánk.
Ezek után kis idő elteltével,ahogyan jöttek úgy el is repültek....Husssss

Köszönjük Borika néni:-))))





Hozzávalók egy 5 literes üveghez:
-3 kg uborka(ki milyet óhajt,kicsit ,nagyot,,mindenki amit szeret)
-1 csokor kapor,vagy ha van a kertben akkor na ná,hogy friss kapor
- 1 jó nagy fej fokhagyma
-1 marék só


Az uborkát megmosom,levágom a két csücskét ,majd mindkét végén kereszt alakba bevágom.
Az üveg aljára kaprot teszek és a fokhagyma felszeletelt 1/3-át.
Szépen elrendezem az uborkákat.
A tetejére is teszek kaprot,beledobom a maradék fokhagymát,a sót és felöntöm vízzel.
Ha olyan kedvem van teszek rá kenyeret,ha olyan akkor nem:)

Napos helyre teszem.Ha nagyon meleg van 2 nap is elég neki,ha nem akkor 3-4.
Ha hűvös borongós idő van ne készítsünk,mert csak megpuhul az uborka.
Ha időközben romlik el az idő,inkább be viszem a konyhába, legalább éjszakára így nem hűl ki a leve és folyamatos az érés.
Ha megérett,leszűröm,felforralom a levét!,teszek bele 1/2 mokkáskanál nátriumot és hagyom kihűlni.
Az uborkát visszateszem az üvegbe és a kihűlt levet ráöntöm.
Az üveg tetejét rácsavarom és mehet a hűtőbe.
Na már most amit sokan nem tudunk az az,hogy télire is ellehet tenni belőle,csak folyamatosan a hűtőben kell tartani.
Persze akinek van kamrája,spájza ,az ott is tarthatja,csak hűvös helyen legyen,és higgyétek el pont olyan az íze mint amit nyáron esztek.


De  lehet így is,ez egy másik recept,állítólag ez nagyon bitang,de ezt nem télire ajánlom.


elkészítés
  1. Egy 5 literes befőttes üveget alaposan kimosunk, megszárítunk. Ezt követően az üvegbe szórjuk a borsot, sót, megpucolt, hosszúkásra szelt tormát, a fokhagymát, kaprot és minden leöblített levelet.
  2. Kenyerünket textilzsebkendőbe (vagy egyéb sűrű szövésű természetes anyagdarabba) csomagoljuk.
  3. A megmosott, mindkét végén behasított uborkákat az üvegbe tesszük, és majdnem színültig felöntjük langyos vízzel.
  4. Kenyércsomagunkat a tetejére helyezzük, végül az üveg száját lekötjük egy egyszerű nejlonzacskóval (uzsonnástasak vagy akár két réteg folpack is megteszi).
  5. Az üveget napra helyezzük 2 napra :-), illetve addig, amíg szépen forrni kezd, s még azon túl is kicsit. Ha egész nap éri a napsütés, általában 2 nap elegendő, ezek után levesszük tetejéből a kenyeret és megkóstoljuk levét, és egy darabka uborkát, hogy elég sós-e. Ha nem, tegyünk még bele sót. Az is fontos, hogy az uborka színe méregzöldről khaki színre változzon.
  6. Ezek után visszafedjük az üveget, és még 1 napra a napfénybe állítjuk. Jellemzően ha már nem forr a tartalma, akkor elkészült. Leve opálos, az uborka színe khaki, állaga roppanós.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése