Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2014. március 16., vasárnap

Magidika kaprosa...........

Unoka bátyám kedves felesége kínált meg ezzel a remek süteményféleséggel.
Az viszont tény,hogy  Magdika buktákat készített és nem csigákat,és azoknak a tésztái olyan lágyak,könnyűek voltak.
De azért így elsőre ezek is jók lettek,igaz nagyon messze van attól amit ő készít,no de majd csak sikerül nekem is egyszer,kétszer.többször...........


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 1 kg fehér kenyér liszt
  • 5 dkg élesztő
  • 2 dl langyos tej + 3 dl langyos víz
  • 1 evőkanál cukor
  • 3-4 mokkáskanál só
A tésztára:
  • olvasztott libazsír vagy sertészsír
  • 3 csomag friss összevágott kapor
  • bors

 Elkészítése:
A lisztet a tálba szórom.
Közepébe mélyedést készítek és az élesztőt belemorzsolom.

 Rászórom a cukrot és ráöntöm a langyos tejet.
Kicsit összekeverem, majd megvárom, hogy fölfusson az élesztő.



Hozzáteszem a sót és kidagasztom , miközben a langyos vizet is hozzáöntöm.

Ha jól kidolgoztam a tésztát, kelni hagyom.
Amikor megkelt, újra visszaverem, és még egyszer kelesztem.
A második kelés után jó vékonyra el kell nyújtani és olvasztott zsírral meg kell alaposan kenni.
Borssal és apróra vágott kaporral meg kell szórni (ehhez a mennyiséghez 3 nagy csomag friss kaprot használtam.
Sőt én itt is "csaltam egy kicsit,mert tettem a tésztára juhtúrót 25 dkg,mert az még volt itthon,de már rövid szavis volt, így fel kellett használni,ez a "süti" meg szinte kínált az alkalmat,hogy kipróbáljam a juhtúrós verziót.
A tésztát föl kell tekerni, és csigákat kell belőle vágni.

A tepsibe téve a kenő ecsettel még mindegyik tetejére csorgattam a zsírból.
Míg felmelegszik a sütő 200°C-ra, a tepsiben hagyom kelni a tésztát, majd 35 perc alatt készre sütöttem.


Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése