Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2014. július 28., hétfő

"Buborék" digi-dagi

Lángos tésztába csomagolt húsos ragu.


Az ötlet gazda nem más mint a "néhai"szomszédasszonyunk,alias Buborék...hihihiihi
Miután ő adta az ötletet,és a lángos tésztát is,ezúton is nagy köszönet neki :)
Az alap ötlet,hogy negyedelt gombákat csomagoljak a tésztába,süssem ki,és valamilyen joghurtos  mártogatóssal tálaljam.
No én inkább tekertem egyet a dolgon,ahogyan már megszoktátok tőlem.
Bevásárlást követően megjöttem a piacról,lepakoltam,elkezdtem az előkészületeket,mikor is észrevettem,hogy van a hűtőben,  3 szelet sertés comb lesózva,máris jött az új ötlet.
Na gondoltam,itt az én nagy pillanatom,a hús mellé ki tettem a maradék negyed szál házi kolbit /nővéremék töltötték/ szóval tuti paraszt kolbi.
Mellé került a sonka is,hagyma is,só,őrölt fekete bors....stb......jöhet a mehet.....


Hozzávalók:


1 kg lángos tészta
1/4 szál paraszt kolbász
3 szelet comb,de lehet tarja,vagy lapocka
3 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma

őrölt fekete bors
1lit.olaj a sütéshez

Elkészítés:
A hozzávalókat ledaráltam,hagymát lereszeltem,fokhagymát össze préseltem,sóztam,borsoztam,jól össze kevertem,irány a hűtőbe minimum 30 percre,hagy érjenek össze az ízek.


Az idő lejárt,serpenyőt rakok a tűzhelyre,felforrósítom,mehet bele a húsos keverék,jól át dinsztelem,kissé le is sütöm,de nagyon óvatosan,nehogy megégjen....ezt azért csinálom,mert a hús amit felhasználtam,az nyers állágú volt.De így össze "főzőm" a többi hozzávalókkal.
Buboréktól kapott lángos tésztából,kisebb darabokat /gyermek tenyérnyi/ szakítottam,majd kinyújtást követően,elő a hússal a hűtőből.Jöhet a titkos fegyverem,ami nem más mint egy húsos derelye szaggató forma,


ebbe raktam a tésztát,majd megtöltöttem a húsos keverékkel,összenyomtam,és kész,mehet a tálcára,várjon a sorára.





Természetesen nem kell hozzá ilyen csudi szaggató,de akinek van az használja,de kézzel is lehet formázni a tésztát,akár kis batyu alakúra,vagy mint a hó kifli alakja...szóval nincsenek kőbevésett szabályok a formákra.
Magas falú serpenyőben,lábasban, olajat hevítek,majd amikor nagyon forró az olaj,kezdődhet a sütés,nem kell neki sok,hiszen a lángos tészta pillanatok alatt át sül,fogjátok látni a színén amikor készen van /arany barna/
Óvatosan rakom a forró olajba,hiszen nem szeretném ha a felfröccsenő forró olaj megégetne.......!!




Pár pillanat,és máris készen vannak,az egy falatkák.........:)


Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése