Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2014. július 7., hétfő

Paradicsomos rakott makaróni

Nem adhattam más nevet neki,mert végül is tényleg rakott.
Lehetséges,hogy valahol a nagy recept palettán van hivatalos neve is a dolognak,de ez a saját "gyermekem" így én vagyok a névadója.



Hozzávalók:

50 dkg makaróni/bucatini 6/
40 dkg füstölt,vagy paraszt sonka,persze aki tehetős az választhat a komolyabb sonkák közül
0.5 l sűrített paradicsom
só ízlés szerint
őrölt fekete bors
2 tk.oliva olaj
20 dkg reszelt parmezán


Elkészítés:

A tésztának feltesszük a vizet,forráskor sózzuk,majd mehet bele a só,és a tészta,al dente,és kész,a főzési idő,mindig rá van írva a tészta csomagolására.A jelölt időtől nem kéne nagyon eltérni,hiszen ha valaki akkor a gyártó már csak tudja a dolgát.No persze a Magyar gáz fűtőértéke....hogy úgy mondjam szar..tehát lehetséges kisebb,nagyobb időbeli eltérés a főzésben.
Miközben a tészta fő,a sonkát vesszük kezelésbe ,a lehető legapróbbra aprítsuk fel,ha van daraboló,aprító masina,az sokat segíthet.
Sonka aprítva,tészta kifőzve,leszűrve.jöhet a hőálló tál,én egy teáskanálnyi oliva olajjal kikentem a tálat.Első adag tészta,erre pakolok az aprított sonkából,sűrített paradicsomnegyede,megint tészta,sonka,a maradék paradicsom,majd erre szórok a reszelt parmezánból.
Irány a sütőbe 200-250 C fokon megpirítom a tetejét,és kész,ez kb 20-30 perc.
Tálalás,.........jó étvágyat hozzá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése