Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2014. július 2., szerda

Sütőben sült Kürtöskalács......!!!!!!

Kürtőskalács sütőben sütve

Forrás: Limara péksége...Köszönjük Limara


Amióta feltettem a Kenyértölcsér receptjét azóta szinte nem telik el nap, hogy az ott emlegetett kürtőskalács receptjét ne kérné tőlem valaki. Mármint a sütőben sütött változatét, a faszénparázson készültről.
Sok helyen láttam már sütőben sütött kürtőskalácsot, kóstoltam is ilyet. Nagyon szépek, de nekem a legtöbbről pont az hiányzott, amitől kürtőskalács a kürtőskalács. Arra a finom roppanós karamell rétegre gondolok, ami körbeöleli a lágy kalácstésztát. Azt pedig szerintem egyszerű, meleg sütőben nem lehet elérni, ahhoz igen magas hőmérséklet, grill kell. A tészta bármilyen kalácstészta lehet, ami a kedvenc. Én egy egészen egyszerűt készítettem hozzá:
  • 50 dkg finomliszt
  • 1 mk. só
  • 3 ek. cukor
  • 1 tojás
  • 3 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 5 dkg olvasztott vaj
Kenyérsütőgéppel készítettem el a tésztát. A vaj kivételével az összes hozzávalót az üstbe mértem, elindítottam a dagasztás programot. Kb. 10 perc után adtam hozzá az olvasztott vajat. Megvártam míg alaposan beledolgozza, majd kikapcsoltam a gépet és 30 percig hagytam pihenni a tésztát.
Ezalatt előkészítettem a "sütőformákat" . A papírtörlő gurigákat már jó ideje gyűjtögetem erre a célra, az ötlet ha jól emlékszem Terikétől származik.Becsomagoltam őket alufóliával, 6 db kellett ennyi tésztához. Megolvasztottam 5 dkg vajat és egy ecsettel bekentem a fóliázott hengereket. 
A közben megkelt tésztát lisztezett felületre borítottam és kb. 4-5 mm vastagságú téglalapot nyújtottam belőle. Pizzavágóval 2 cm széles csíkokra daraboltam.

Feltekertem őket a hengerekre, úgy, hogy egy kis rés maradjon közöttük. 
Ezután a munkalapon néhányszor végig gurítottam őket, így eltűntek a rések.
Egy tálcára apróbb szemű kristálycukrot szórtam. A maradék olvasztott vajjal lekentem a tésztákatt és megforgattam a cukorban. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem, egyszerre csak hármat, hogy bőven maradjon hely közöttük.
A sütőt ezalatt grill fokozaton felmelegítettem. A középső rácsra toltam a tepsit. 2 perc után fordítottam kicsit a tésztákon, 2 perc múlva megint és megint. 8-10 perc alatt vékony, roppanós karamellréteg képződött. Folyamatosan figyelni kell, gyorsan megéghet a cukor. Amikor kivettem a sütőből talpára állítottam a hengereket, 2 percig hagytam pihenni. Utána könnyen ki lehetett húzni a gurigákat. Ilyenkor még a karamell kicsit olvadt, ismét meg lehet forgatni kristálycukorban, akár ízesítettben is (dió, fahéj, vanília), de én nem szeretem rajta azt a plusz réteget ezért el is hagytam.

Könnyű, puha tészta, ropogós karamell réteg, szinte tökéletes lett. A bódékban árusított kürtőskaláccsal simán felveszi a versenyt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése