Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2014. július 17., csütörtök

Pizza...milyen,milyen...ehető!

 Pizza alla Sziszi




Tészta hozzávalói:

300 ml langyos víz
3 evőkanál extra szűz olívaolaj
500 g liszt
2,5 dkg élesztő (fél kocka),én instant ,szárított/ por/élesztőt használtam
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só


Mártás  hozzávalói:
  1 üveg paradicsom
  3 db paradicsom,de lehet több is
 friss rozmaring / szárítottat használtam/
 

 

Feltét!!!!
Mozzarella sajt..Minimum 3 db
20 dkg Pecorino /juhsajt/
20 dkg Eidami,vagy ehhez hasonló,félkemény zsíros sajt
Csemege szalámi
Csemege kolbász
Szeletelt sonka,aki teheti az használjon eredeti Olasz sonkát
fekete olajbogyó /ha lehet akkor legyen előre szeletelt/
capri bogyó




Elkészítés:
A 300 ml  langyos vízbe kevertem a cukrot,az olajat,és az élesztő port,ól összekevertem őket,majd félre tettem,hogy az élesztő felfuthasson.
Az 500gramm lisztet a sóval összekevertem,majd a gyúródeszkára szitáltam,a liszt közepébe mélyedést csináltam,majd ide öntöttem a közben felfutott élesztőt.
Véleményem szerint 10-15 percig gyúrtam,lehet tovább,hiszen mennél több levegő kerül bele,annál jobb lesz a tészta,szép sima tésztám lett,kicsit ragadós ugyan,de ilyennek kell lennie...SZERINTEM :)
Szóval a gyúrás megvolt,most félre tettem a tésztát egy órára,ennyi idő alatt a duplájára kel...ha mindent jól csináltam...hihihihi...
Amíg a tészta kelt,addig foglalkoztam a feltétekkel is kicsit..........
Paradicsommal semmi különös dolgom nem volt,hiszen az üvegben van,kivéve az egészben lévők,azokat megmostam,majd felszeleteltem őket.
Sonkát apróra daraboltam,oliva bogyó már szeletelve volt,capri bogyókat is apróra vágtam,sajtokat leszeltem...persze a mozzarellát azt nem,azt tépkedve tettem a pizzákra.

 SÜTŐT BEKAPCSOLNI, ELŐMELEGÍTENI 200 C-ra




Tészta megdagadva,haladjunk tovább.........most átgyúrtam a tésztát,így kinyomkodva belőle a levegőt,négy egyenlő részre osztottam a tésztát,és 15 percig pihentettem,konyha ruhával letakarva.
15 perc lejárt,indul a nyújtás,mi a vékony tésztát kedveljük,így ezt a verziót készítettem.
Némi trükköt alkalmaztam,sütőpapírra helyeztem a tésztát,oliva olajjal megkentem,és így nyújtottam ki,így könnyebb forgatni a tésztát a nyújtáshoz.
Tészta nyújtva,jöhetnek a feltétek,itt mindenki olyan sorrendet alakíthat ki önmagának,amilyet csak akar. DE  a SŰRÍTETT PARADICSOM legyen mindig az ELSŐ,ez után jöhet a többi összetevő.
Egy leveses merőkanállal paradicsomot teszek a pizzatésztára,és körkörös mozdulattal,a tészta széle felé kifelé haladva,szét kenem a paradicsomot.

Tehát:
1, paradicsomlé
2,oregáno,bazsalikom
3,sonka,kolbász.........
4,mozzarella,pecorino,eidami.......
5, paradicsom szeletek













Jó étvágyat,és sok sikert................

1 megjegyzés: