Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2013. október 2., szerda

Sertéstokány Temesvári módra

Hááááááááááááát,nem tudok mit mondani,ez egyszerüen egy fantasztikus étel.
Nagyon régen készítettem tokányt utoljára,és bár a kedvencem a csikós tokány,na meg a borsos tokány...na jó mindegyik tokányt szeretem...........na most elárultam magamat......hehehehe
Azon törtem a bukómat,hogy mi a fenét kéne főznöm a kisebbik "tigrincsemnek"(az egyik fiam),holnapra,hogy tudjon ebédet vinni magával a munkába.
Állok a nyitott mélyhűtő előtt,és miközben a kétszemélyes gumimatracot fújom fel,és lebegek a hűtőböl olvadó vízen, ami már a konyhát is elárasztotta.Szóval megláttam egy kis csomagot alu fóliába gönygyölve,háááá meg van,esett le egy nagy kő a szívemről,amivel már be tudtam ütni azt a nagy szeget, ami mint gondolat szeget ütött a fejembe,mert eszembe jutott,hogy mit is tartalmaz a rejtélyes csomag,előre felcsíkozott sertés húst,annak is a hosszúkarajból származó nyesedék részeit.
Miután régebben,úgy Kr. előtt vettem egy egész hosszúkarajt,amit én itthon kicsontoztam,és megformáztam,mert a csontozást követően mindig ezt teszem a húsokkal,így van hogy egy nagy adag nyesedék is képződik,amit elszoktam tenni későbbre.
Szóval kis csomag ki,irány a micro olvasztár program.......hehehehe..és kiolvasztottam az akkor már nem rejtéjes pakkot.
Na de mondom,igen mondom,a szalonna ...bakker,az nem vagyon itthon,se baj szerda piacnap,jahhhh csak a seggem hozzáfagyott a bicikli nyergéhez,és pont a Spár áruház előtt döltem el,na uccu neki,egy gyors újra élesztést követően,be másztam az élelmiszer egységbe,és mint a gégemetszettek,hörögve kértem az eladót,hogy adjon szalonnát.Ő inkább egy közeli orvosi rendelő telefon számát akarta nekem kimérni,de én ragaszkodtam továbbra is a szalonnához.
Végr mindenféle látlelet,és orvosi igazolás bemutatását követően,megkaptam a vágyott árút,eldöcögtem a kasszához,kifizettem,és indultam hazafelé,amikor eszembe jutott, vazze,hol a bicajom,na mert gyalog indultam vissza............sajnos Cavinton nem volt az önkiszolgáló pultban sem.....na vissza a cangáért,irány haza.Így felvértezve magamat a szalonnával, nem sokára neki is álltam a főzésnek............na jó előtte még lementem ....alfába.........
Na de álljunk neki,először is nézzük mi kell ehhez a tokányhoz.







Hozzávalók:

  • 60 dkg sertéscomb
  • 30 dkg zöldbab
  • 10 dkg füstölt szalonna
  • 2 fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 db paprika
  • 1 db paradicsom
  • 1 mokkáskanál köménymag
  • 1 evőkanál pirospaprika,na itt van a csavar kérem szépen,mert én füstölt paprikát is használtam,fele,fele alapon
  • 2 dl tejföl
  • 2 evőkanál finomliszt
  • só ízlés szerint
  • őrölt fekete bors

Na lássuk az elkészítését.


Elkészítése:
A sertéshúst,ami lehet sertés comb,sertés tarja,sertés lapodka,sertés rövid,illetve hosszú karaj is,  a szalonnával együtt csíkokra vágom, a hagymát apróra a paprikát, paradicsomot kockákra vágom. Ha friss a zöldbab , akkor azt is 2-3 centisre darabolom. A szalonnát kiolvasztom. Ráteszem a vöröshagymát és üvegesre párolom. Belenyomom a fokhagymát,a fokhagyma préssel,és rászórom a köményt.
Egy-két percig pirítom. Hozzáadom a paprikát, paradicsomot és kb. 10 percig dinsztelem. Rádobom a húst, sózom, borsozom. Kevés vizet aláöntve félpuhára pároltam. Beleteszem a babot és rászórom a pirospaprikát. Ha konzerv bab van, azt csak akkor teszem bele ha a hús már puha. Ha a hús és a bab is megpuhult, behabarom a liszttel elkevert tejföllel. Forrás után levettem a tűzről. Párolt rizst, galuskát, vagy főtt tésztát adok mellé köretnek.


Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése