Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2013. október 4., péntek

Szélesmetélt készítése

Nem először csinálok házitésztát,de erre most büszke vagyok,ez nagyon jól sikerült most.
Nem is húzom tovább a klaviatúrán lévő betűket,kezdjünk neki az elkészítéshez.



Hozzávalók:
40 dkg liszt
4 db tojás
só...!!!!! csak egy kiskanállal,mert a főző vízbe is teszek sót

Elkészítés:
 Kimérem a lisztmennyiséget,majd a gyúródeszkára szitálom.
Mélyedést csinálok a liszt közepébe, ebbe ütöm bele a tojásokat, villával felverem a tojásokat,
sózom,majd neki állok a gyúrásnak.

Megpróbálom mindig a széléről befeléhaladva összegyúrni a tésztát,mert a tojás az mindig megpróbál kiszökni a lisztből.Bevallom,hogy néha egy szélesebb pengéjű késsel szoktam megakadályozni a tojás szökést,na jó nem mindig sikerül.Olyankor van,hogy hívom segítségül  Máriát....hogy a Mária verje a falhoz:-).
Na szóval,végre kezd össze állni a tészta,nem kismeló ám kézzel tésztátgyúrni,aki fáradékony,vagy túl macerásnak találja,az inkább vegyen boltban,az gyorsabb,igaz nem olyan finom mint amit az ember önmaga csinált,de hát ha nincsen ló...akor jó a bolt is.

Szóval kellően megizzadva össze gyúrtam a tésztát,most több egyenlő részre osztom,és kis cipókat formázva,
letakarva konyharuhával, magára hagyom őkelméket,úgy 20-25 percre.
Közben összeszerelem a tészta masinát,mert még nem érzem magamat készen arra,hogy úgy nyújtsam,és vágjam fel a kész tésztát,ahogyan azt a nagyitól,és anyutól ellestem,szóval jőjjön a modern világ eme remek találmánya.
Le is telt a pihentetési idő,fogom a "cipókat" egyessével kinyújtom az első fokozattal,
majd ezt ismétlem mégegyszer,
és így haladok tovább az összes nyújtási fokozaton,mindaddig amíg megfelelő vékonyságúra nyújtja a gép a tésztát.

Ezek után mehet a metélt gyártó hengerek közé a kinyújtott tészta, határozott mozdulatokkal elkezdem gyártani a metéltet,tekerem a kart mint a gép,mert ugye ez kézi gép,nem elektromos

majd miután megvan a metélt,belisztezem,hogy ne ragadjon össze ,kisebb halmokat csinálok belőllük,és a gyúródeszkán hagyom őket a felhasználásig,
de el is lehet tenni egy jól záródó üvegben,vagy akinek van kamrája az meg egy vászon zsákba tegye bele,és akassza fel egy szegre,pár napig el áll,,tehát sokáig nem szabad tárolni a szalmonella végett,hiszen tojás van benne.
Szerintem minden fontosat leírtam,azt is amit nem kellett volna,na de én már csak ilyen vagyok,és ilyen is maradok...........hehehehehehehe.........
 Sok sikert mindenkinek.........

Ez pedig egy kis videó a tészta születéséről:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése