Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2013. május 10., péntek

Gyümölcs kocka

 KÖSZÖNÖM A RECEPTET REBARBARÁNAK......napfény és fűszer
Ez a legklasszikusabb örök kedvenc.Bármilyen gyümölccsel mindig nyerő.



Hozzávalók:

-5 tojásból PISKÓTA


Az elkészítés menete így  történjen:
A tojások sárgáját fehéredésig keverjük habosra a cukorral, majd adjuk hozzá a lisztet. A fehérjét verjük kemény habbá, majd óvatosan keverjük a lisztes keverékhez.

Vagy:

A sárgájákat a cukor 2/3 részével fehéredésig kihabosítjuk.
A tojásfehérjéket részben habosra verjük, majd hozzáadjuk a maradék 1/3 rész cukrot, és kemény habot verünk belőle.
Először a fehérjehab 1/3-ad részét fakanállal óvatosan hozzákeverjük a sárga habhoz, majd a maradék 2/3 része kerül bele.
Végül lassan beleforgatjuk a szitált lisztet.

A piskóta tészta felverése alapos legyen, de minél rövidebb ideig tartson, a sok keveréstől a tészta összeesik, sűrű lesz. Ha a szükségesnél több lisztet vagy kevesebb cukrot használunk, akkor is sűrű tésztát kapunk.
Amennyiben a bekevert tésztát nem tesszük azonnal a sütőbe, a liszt és a többi adalék leülepszik, és a torta állaga nem lesz megfelelő, alja kérges lesz.
A túl forró sütőben sütött tészta hirtelen emelkedik, majd visszaesik, és emiatt szalonnássá válik.
A túlzottan alacsony hőfok is kárára van a végeredménynek.

Egy kisebb, vagy 24-26 cm átmérőjű formában is el tudunk készíteni akár 10 tojásból is szép vastag piskótát, ha a forma oldalát magasan kibéleljük sütőpapírral úgy, hogy a sütőpapír jóval haladja meg a forma magasságát.
Krém:
-2 csg. vaníliás(vagy amit szerettek) pudingpor
-6 dl tej
-5-6 ek.cukor

-20 dkg margarin
-10 dkg porcukor

- gyümölcs,bármilyen


Tetejére:
-2 csg.tortazselé
-5 ek.cukor
-5 dl víz


Az 5 tojásból megsütöttem a piskótát.
A pudingport a cukorral és a tejjel felfőztem.Letakartam folpackkal,hogy ne bőrösödjön hűlés közben.
A puha margarint habosra kevertem a porcukorral.

Amikor a puding kihűlt összekevertem a margarinos cukorral és a kihűlt piskótára kentem.
A gyümölcsökkel teljesen kiraktam a tetejét kedvem szerint.A fagyasztottat,fagyosan tettem rá.Ha babán és barack is kerül rá akkor pár csepp citrom levével megsimogatom ezeket a gyümölcsöket és akkor nem barnulnak.


Amikor kirakosgattam,elkészítem a zselét az utasítás szerint és ráöntöm a gyümölcs tetejére.Pár órát magára hagyom és utána szeletelem.
Tejszínhabbal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése