Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2013. november 8., péntek

Cukkinis rizottó,ahogyan én csinálom............



Mint azt többen is tudjátok,élek halok az Olasz konyha remekeiért.
Számomra ezen remekek közé tartozik a RIZOTTÓ is,tudom sok féle képen lehet elkészíteni,és van aka esküszik arra,hogy csak ezzel,vagy csak azzal a hozzávalókkal az igazi.
Nos az Olasz útjaim során ismertem meg egy kedves idős hölgyet, aki így készítette el a cukkinis rizottót, ahogyan ide leírtam.
Persze lehet vitatkozni,hogy csak a kerek szemű,hosszú szemű-----stb rizs fajták a jók a rizottóhoz,nos én ahogyan láttam,sima egyszerű rizs ment a fazékba,persze azért az olasz rizs nem kicsivel jobb minőségű,mint a Magyar "B" rizs-nek titulált sötét színű valami,de hát ez van.Aki jobbra vágyik,az vegyen bármilyen jobb minőségű rizst.
Tetszik,nem tetszik,jó,nem jó,nos ezt mindenki maga döntse el...egy ami biztos,istentelenül jó lett.!!!!
Amúgy meg nem nehéz a rizottó elkészítése,na jó némi gyakorlatot igényel,de nem kell az elkészítéséhez főző suliba járni.




Hozzávalók

50 dkg rizs
1 db vöröshagyma,aprítva
2 gerezd fokhagyma aprítva,préselve
4-6 evő kanál olio di oliva extra vergine.....

frissen őrölt fekete bors
20 dkg pekorino /kemény juh sajt/ reszelt
20 dkg parmezán sajt /grana padano/ reszelt
1 db cukkini /nagy méretű/
2 db húsleves kocka
20 dkg bakon,hasaalja szalonna...FÜSTÖLT!!!!
forró víz



Elkészítés
Szalonnát vékony csíkokra vágom,az edényben zsírjára sütöm,majd a szalonnát kiveszem a zsírból,a zsírt kis tálkába át öntöm,mert olíván készül a rizottó alap,de a zsírt is hozzá adom a szalonnával együtt a későbbiekben.

Vöröshagymát megtisztítom,majd nagyon apróra vágom,a húsleves kockákat felteszem főni,ha a "leves"felforrt,leveszem a tűzhelyről,és félre teszem.
Egy lábasba olíva olajat hevítek,és bele rakom,  az aprított vöröshagymát,üvegesre párolom,félre húzom a tűzhelyről.

Cukkinit mosom,kockára darabolom,megszórom örölt borssal,sózom,oliva olajon megpárolom,de nem készre csak kissé.

A rizst többször átmosom hideg vízzel,majd forró vízzel is leöblítem,

közben vissza tettem a hagymát a tűzhelyre,máris mehet rá az aprított fokhagyma,kis keverés,jöhet a rizs,


párszor megkeverem,sózom borsozom,és hozzáadom az első adag levest,ez nálam egy merőkanál,néha másfél.



Most jön a java,mert most állandóan kevergetni kell a rizottónkat,egy pillanatra sem hagyhatjuk magára ő kelmét.
Amit magába szívta a levest,azonnal pótolom,ezt mind addig ismételgetem,ameddig csak el készül a rizottó.
a videóban pontosan lehet látni,hogy éppen csak dinsztelem a cukkinit,és nem sütöm,vagy főzöm,amikor majd a rizottóhoz adom,akkor ott a forró rizsben, gyakorlatilag elkészül.......na igen a rizst meg állandóan kevergetni,nehogy oda kapjon,vagy leégjen,mert akkor mehet a szemétbe,az égett íze miatt


A vége felé belekeverem az előre megdinsztelt cukkinit,most  hozzá adom a   legelején  elkészített szalonnát a zsírjával együtt,isteni.az jó füstös íz.........




Még egy párszor kevergetem,mehet bele a kettő féle sajt,sózom borsozom,még egy löttyintés extra szűz olíva,pár keverés...........el zárom a lángot,mert készen vagyok..........tálalom,meglocsolom extra szűz  olíva olajjal,megszórom friss parmezánnal.............nyami...


Jó étvágyat  :)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése