Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2013. november 8., péntek

Sütőtök krémleves,pirított kenyérkockákkal

Vége a nagy" ünnepeknek".a tök meg megmaradt,mert az idén nem volt kanalam farigcsálni.most tényleg úgy emlékeztem meg az elhunyt hozzátartozóimról,mint ahogyan azt mindig is tettük....


Szóval adva volt egy tök,amit a kedves ifjú szomszéd hölgyemény adott nekem.
Több hete nézegettem a tököt,és gondolkoztam,hogy mit is kéne  kezdenem ezzel a frány tökkel,az eredeti felállás  a leves volt akkor,de közben az idő elszaladt,a tök meg csak rakódott egyik helyről a másikra,szóval kerülgettem,mint kezdő háziasszony a varrós dobozt.
Na szóval találtam egy igen csak csalogató receptet ami spagettivel,pontosabban a vékonyabb fajtájával a spaghettini-vel lenne,de nem volt kedvem ehhez a recepthez.
Az igazat akarjátok hallani,nos igen sajnáltam volna a finom spagikát a tökkel össze rakni,bár kitudja talán majd legközelebb.
...na de kezdjünk neki a krém levesnek....


Hozzávalók

1 db kb.1 kg sütőtök
1 doboz /200g/ tejszín

örőlt bors
10 dkg frissen reszelt parmezán sajt
3 szelet kenyér,a pirított kockáknak
1 db vörös hagyma aprítva
4-8 evő kanál olíva olaj 



Elkészítés

Először is a töknek eltávolítom a külső részét,majd kettévágom,és a magházból eltávolítom a magokat,ezt követően kockákra vágom a tököt.
Lábasban olajat hevítek,majd beleteszem a fel aprított vöröshagymát,üvegesre dinsztelem ,amint ez megvan,máris ugrasztom bele a darabolt tököt.


Sózom,borsozom,és felöntöm annyi hideg vízzel,hogy az egy újnyira ellepje,közepes lángon készre főzöm.
Amit készen van,le veszem a tűz helyről,és úgy max 5 percet hagyom állni,majd bot mixerrel össze pépesítem,én ezt követően adom csak hozzá a tejszínt,és nem teszem vissza a tűzhelyre,hogy egyet rottyanjon,................én elkészültem,és a leves is készen van,ami ezeken a bár még igen csak kellemes hőmérsékletű napokon,egy igazán jó lélek melengető leves.............de még egy baráti est ebéden is megállná a helyét
Tálaláskor,pirított kenyér kockákat teszek bele,megszórom a friss parmezán sajttal,és meg locsolgatom az extra szűz olíva olajjal...........











Jó étvágyat



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése