Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2013. november 6., szerda

Tejfölös,pirított zsemlemorzsás karfiol ...........

Imádom a karfiolt,pont egy pár perce kaptam egy receptet,aminek a karfiol röszti a neve,valami csodás.
De most a címben szereplő karfiol a szereplő....................amit pl.Lengyel karfiolnak is neveznek.?

Hozzávalók.
1 egész karfiol
2 db húsleves kocka,vagy vegeta,de aki nem akarja ezeket használni,az csak sima sós vízben főzze előre a karfiolt
2 evő kanál zsemle morzsa
1 doboz tejföl
1 evő kanál liszt
némi víz,kb 1 dl.

frissen őrölt fekete bors
2 evő kanál zsír,olaj,vaj...kinek mi az ízlése


Elkészítés:
SÜTŐT ELŐMELEGÍTENI 180 C-ra,ha LÉG KEVERÉSES A SÜTŐ AKKOR 160-170 C-ra
a karfiolt rózsákra szedtem,jól átmostam,lecsöpögtettem
közben egy magas falú serpenyőben kevés zsiradékon megpirítom a zsemle morzsát,halványra,de lehet kissé barnára is,de a sütőben is fog még sülni
szóval,a karfiolt feltettem főni,a forrásban lévő vízbe tettem a húsleves kockákat,majd úgy 10 percig közepes lángon tovább főztem a karfiolt,de nem szabad teljesen megfőzni,erre mindenki figyeljen,hiszen a sütőben sütés közben még úgy is tovább puhul,karfiol kész,kiszedtem a vízből,és hagyom kissé hűlni,no meg hagyom lecsepegni a főző vizét

a tejfölt az egy deci vízzel,sóval,örőlt fekete borssal összekevertem,majd félre tettem
egy arra alkalmas serpenyőt,jénai tálat,cserép edényt,ki miben akarja sütni,vagy milye van...........nekem tepsim volt csak kéznél,szóval a tepsit kizsíroztam,meghintettem kevés liszttel,és az összes karfiolt beleöntöttem a tepsibe



a karfiol tetejére szórtam a pirított zsemle morzsát,majd a vízzel higított tejföllel meglocsolgattam
zsupsz a sütőbe...............



mind addig sütöttem amíg a zsemle morzsa meg nem barnult..........de aki így nem szereti,az csak addig süsse ameddig a tejföl kissé megszínesedik.............színt kap..............

sok sikert...............

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése