Kenyeres pajtások

Kellemes időtöltést kívánok neked.Remélem találtál kedvedre való receptet.
Van egy egy másik blog is ahonnan szintén tudsz ötletelni
íme...
.kenyerespajtasok.blogspot.hu
Ha gondolod írj,és én megpróbálok segíteni...ha elakadtál valamiben.
Minden ötletet,véleményt szívesen fogadok.

Köszönöm a figyelmedet.

2013. február 23., szombat

Sziszi zöldbab főzeléke...de hogy az enyém,csak én főztem

szóval,azon gondolkoztam,hogy majd a "Budai úr",közben rájöttem,hogy ő úgysem érne rá,ezért hát én magam vettem kézbe családom ebédjére szánt alapanyagokat, próbáltam a maximumot kihozni a ...........gáztűzhelyből,szerintem sikerült is



Hozzávalók:

1 kg zöldbab,mirelit,vagy saját fagyasztású...............
4-6 gerezd fokhagyma
1 evőkanál zsír,olaj
1 evőkanál őrölt pirospaprika
3-4 babérlevél
3 evőkanál liszt
só ízlés szerinti mennyiség



Elkészítés:

A zöldbabot a babérlevelekkel együtt feltesszük hideg vízben főni,a vizet sózzuk,majd lefedve közepes lángon készre főzzük.
Közben egy serpenyőbe zsírt hevítünk,és ebbe tesszük a fokhagymát,amit előzetesen megtisztítottunk,majd feldaraboltunk,amit kissé megpirult a fokhagyma,azonnal rátesszük a lisztet,és így pirítjuk tovább párpercig.
Most rátesszük a pirospaprikát,gyorsan megfuttatjuk,majd a bab főző vizéből hozzáadunk,és azonnal a babhoz adjuk,berántjuk az egészet,folyamatosan kevergessük nehogy csomós maradjon a rántásunk a főzelékben.
Ezzel az eljárással be sűrítjük az amúgy még híg főzelékünket,ettől a rántástól besűrűsödik a főzelékünk.
Aki nem akarná ezt a régi eljárást alkalmazni,az csinálhatja étel keményítővel,vagy csinálhat habarást is,ehhez tejföl és liszt kell.


Jó étvágyat:))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése